شرایط و قوانین:

حریم خصوصی پستِکس
پستِکس با تاکید بر احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای ثبت سفارش یا استفاده از برخی امکانات وب‌سایت اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن را به کاربران ارائه دهد. برای پردازش و ارسال سفارش، اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن و ایمیل مورد نیاز است و از آنجا که کلیه فعالیت‌های پستِکس قانونی و مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک و قوانین رایج پستی کشور صورت می‌گیرد و طی فرایند ثبت سفارش، فاکتور صادر می‌شود، از این رو وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و شماره تلفن لازم است. یادآوری می‌شود آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
قوانین اجرایی

تعهد می‌نمایم که وزن و محتوای بسته را بدرستی به دقت و صداقت اعلام نمایم.اگر چنانچه وزن اعلام شده مغایر با وزن واقعی باشد (که این مورد در واحد تجزیه و مبادلات مشخص می گردد)، سفارش کنسل خواهد شد و مسئولیت تاخیر در ارسال، هزینه سفارش مجدد و یا هرگونه خسارت ناشی از این امر به عهده اینجانب خواهد بود. تعهد می نمایم که نشانی گیرنده را در سیستم به درستی اعلام نمایم تا موجب برگشتی سفارش و یا هزینه های نگهداری در باجه معطله نگردد و هرگونه هزینه برگشتی بر عهده فرستنده میباشد. تعهد می نمایم هماهنگی لازم را با گیرنده برای اخذ مرسوله ای که در باجه معطله می باشد بنمایم. تعهد می نمایم نشانی فرستنده اعم از استان، شهر و منطقه را صحیح انتخاب نمایم و چنانچه این امر به درستی صورت نگیرد مسئولیت ناشی از تاخیر در جمع آوری و یا کنسلی سفارش به عهده اینجانب خواهد بود. تعهد می نمایم از شنبه تا پنجشنبه، جهت تحویل مرسوله به جمع آور تا ساعت 19 در محل اظهار شده به هنگام ثبت سفارش (نشانی فرستنده) حضور داشته باشم و در صورت عدم حضور، این امر به منزله لغو سفارش است و با کسر هزینه جمع آوری ، الباقی هزینه سفارش لغو شده مسترد خواهد شد و همچنین تعهد می نمایم هیچ گونه ادعایی در این خصوص نخواهم داشت. همچنین در شرایط آب و هوایی بارانی یا برفی و یا مناطق گرمسیر (درجه حرارت بالای ۴۵ درجه) و مناطق سرد سیر (درجه حرارت زیر صفر درجه) این امکان وجود دارد که فرایند جمع آوری با تاخیر انجام پذیرد که نسبت به آن اعتراضی نخواهم داشت. مجددا اعلام میدارم که قبول دارم کلیه سفارشات ثبت شده در روزجمعه و ایام تعطیل در اولین روز کاری بعد از ثبت سفارش جمع آوری خواهد شد و در این خصوص هیچ اعتراضی نخواهم داشت. تعهد می نمایم هر گونه شکایت در خصوص خسارت وارده به هر مرسوله ای را صرفا تا لحظه تحویل مرسوله به گیرنده توسط خودم یا گیرنده و عدم پذیرش آن مرسوله اعلام دارم و در غیر این صورت هیچ گونه اعتراضی نخواهم داشت . ضمنا تعهد بیمه ای مرسوله تا لحظه تحویل آن به گیرنده اعتبار خواهد داشت. تعهد می نمایم که کالای قاچاق ، فاسد شدنی ، ممنوعات پستی ( مبتنی بر لیست سازمان تنظیم مقررات)، مایعات و مرسولات با وزن بیش از ۳۰ کیلوگرم و ابعاد بیش از ۱ متر را به عنوان مرسوله پستی ارسال نکنم و مندرجات بند ممنوعات پستی رارعایت نمایم. تعهد می نمایم که کالای مایعات یا شکستنی را تنها با رعایت کلیه ضوابط بسته بندی و درج تیک مایعات یا شکستنی در هنگام ثبت سفارش ارسال نمایم. در صورت عدم رعایت ضوابط یاد شده و بروز خسارت، هیچ اعتراضی نخواهم داشت و مسئولیت آسیب کلیه کالاهای مندرج در بسته به عهده اینجانب می باشد . لازم به ذکر است شرکت پستکس هیچ گونه مسئولیتی در قبال اطلاع رسانی بسته بندی مرسوله ندارد و در صورت ارسال مرسوله با هرنوع بسته بندی مسئولیت آن به عهده فرستنده می باشد و حق طلب هیچ نوع خسارتی که ناشی از نوع بسته بندی و لفاف کشی توسط خودم باشد را نخواهم داشت. تعهد می نمایم فاکتورPDF ثبت سفارش خود که حاوی کد رهگیری است را پرینت و بر روی بسته الصاق نمایم وحتما آن را امضا کنم و سپس نسخه دیگر را به امضای جمع آور برسانم و به عنوان رسید نزد خود نگهداری نمایم .ضمنا کلیه قوانین پستی را در خصوص محتوای بسته پستی رعایت نمایم و اگر خلاف این امر را انجام دهم کلیه مسئولیت های ناشی از خسارت و مشکلات ایجاد شده در فرآیند پستی به عهده اینجانب می باشد و در صورت عدم دسترسی به پرینتر، نشانی فرستنده، گیرنده و شماره سفارش را بر روی بسته بندی مرسوله با ماژیک درج نمایم. تعهد می نمایم نام کاربری و رمز عبورم در اختیار دیگری قرار ندهم که در غیر این صورت کلیه مسئولیت ها و تعهدات مندرج در کلیه بند های این تعهدنامه به عهده اینجانب خواهد بود. تعهد می نمایم کلیه موارد لازم در مورد بسته بندی صحیح و لفاف بندی را با هزینه خودم انجام دهم تا بسته در زمان حمل آسیب نبیند و چنانچه مرسوله ام به بسته بندی مجدد نیاز داشت هزینه آن را طبق نظرکارشناس بپردازم یا مبلغ بسته بندی از حساب کیف پول اینجانب اتوماتیک کسر گردد. روند کاری سامانه بدین گونه است که سفارش هایی که نیاز به جمع آوری دارند ، اگر تا قبل از ساعت 8 صبح ثبت گردند، همان روز به جمع آور جهت جمع آوری ارجاع و تا ساعت 17 جمع آوری آن ها از محل ثبت شده برای فرستنده انجام می شود و اینجانب تعهد می نمایم در صورت 24 ساعت تاخیر در جمع آوری حق هرگونه اعتراض نسبت به جمع آوری کالا را از خود سلب نموده ام. متعهد و مطلع هستم که جمع آوری بارها، از درب منزل یا محل کار انجام می شود و روند دریافت آن به گونه ای است که بار باید به جمع آور محترم، در محل درب ورودی ساختمان تحویل داده شود و در صورت نیاز به رویت محتویات مرسوله امکان بازدید آن فراهم گردد. تعهد می نمایم چنانچه از درج امضا در بخش امضای مشتری در فاکتور خودداری نمایم (که بصورت اتوماتیک پس از ثبت سفارش دانلود و در اختیارم قرار می گیرد) حق هرگونه اعتراضی را نسبت به دریافت غرامت ناشی از خسارت یا فقدان مرسوله از خود سلب می نمایم. همچنین از ثبت سفارش مرسولاتی که شامل باطری و هر گونه مواد قابل اشتعال با سرویس چاپار اکسپرس به علت احتمال آتش سوزی در هواپیما خودداری نمایید .این موارد یکبار دیگر در زمان پرداخت مبلغ هزینه ارسال بصورت الکترونیک به تایید اینجانب رسیده است (در زمان پرداخت، تایید نمودم که قوانین را خواندم و قبول دارم). تعهد می نمایم اگر شرکت پستی به هر علتی از حمل بسته اینجانب خودداری کرد حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می نمایم و اجازه شکایت در این خصوص را نخواهم داشت. جهت اطلاع از روند پرداخت حق مقر نیز به بخش دستورالعمل مندرج در سایت مراجعه نمایید. در صورتی که از یک کد رهگیری نامعتبر(کنسل شده) یا کد رهگیری که قبلا مرسوله آن رهسپاری شده استفاده کنید، شامل جریمه نقدی تا 5 برابر مبلغ کد رهگیری استفاده شده، خواهید شد.

قوانین مالی
می پذیرم در صورت ثبت سفارش از طریق پستِکس، چنانچه درخواست کنسلی سفارش را داشته باشم ازبخش سفارشات من درخواست خود را ثبت نمایم و پس از بررسی توسط تیم پشتیبانی پستکس، در صورت تایید یا رد درخواست اطلاع رسانی به اینجانب صورت گیرد. می پذیرم چنانچه در زمان تحویل مرسولات، بسته ای تحویل داده نشود، به منزله کنسل شدن سفارش می باشد. تعهد می نمایم و می پذیرم چنانچه مرسوله از سامانه غیرپستی باشد، تا قبل از جمع آوری قابل کنسل کردن بوده و چنانچه برای جمع آوری مراجعه شود یا اینکه جمع آوری انجام شود هزینه جمع آوری کسر خواهد شد.. مدت زمان ارسال بسته طبق بازه زمانی (که در زمان ثبت سفارش نشان داده میشود) مندرج در توضیحات هر فعال پستی قید گردیده میباشد. بارهای پستی که مدت زمان ارسال آن ها بیش از زمان مندرج در جدول SLA ارسال و تحویل شوند مشمول غرامت تاخیر در ارسال خواهند شد که می بایستی در سامانه پستی شرکت انتخاب شده ثبت گرد و پستکس مسيولیتی در قابل تامین غرامت ناشی از تاخیر یا خسارت بر مرسوله را نخواهد داشت و این تعهد بر عهده شرکت ارسال کننده میباشد. برای استفاده از سرویس پس کرایه یا COD مبلغ 5،000،000 ريال داخل کیف پول بلوکه خواهد شد. درصورت درخواست کنسل کردن حساب پس کرایه، چنانچه تعداد سفارش های پس کرایه ثبت شده زیر10 سفارش باشد مبلغ عودت و در صورت ثبت سفارش بالای 10 تا، مبلغ عودت نخواهد شد و از مبلغ بلوکه شده می توان به جای هزینه سفارش پیش کرایه استفاده کرد. مشتری گرامی چنانچه نیاز به درخواست تعریف و تسویه حساب مالی داشته باشید حتما باید از بخش احراز هویت ،مشخصات خود را تکمیل نمایید. مشتری گرامی چنانچه درخواست بازگشت کیف پول را داشته باشید این امر با ارسال تیکت و درخواست بازگشت به کیف پول امکان پذیر می باشد که  ۷۲ ساعت کاری پس از ارسال تیکت و اعلام شماره شبا مبلغ باقیمانده کیف پول شما عودت داده خواهد شد.
تعهدات بیمه ای

کلیه مرسولات تا درب محل گیرنده دارای بیمه می باشد و پس از تحویل به گیرنده و دریافت امضای گیرنده، هیچ گونه غرامتی پرداخت نخواهد شد. لذا گیرنده بایستی از دریافت مرسوله آسیب دیده و دارای کسری خودداری نماید. شرکت تنها در صورتی غرامت خسارت مرسوله را پرداخت می نماید که خود، کالا را بسته بندی نموده باشد. همچنین بیمه انتخاب شده متضامن کالاهایی که دارای بسته بندی استاندارد نمی باشند، نخواهد بود. لطفاً در هنگام ثبت سفارش توجه داشته باشید که بیمه تکمیلی پستِکس تنها تا سقف 20 میلیون تومان از ارزش کل مرسوله شما را پوشش می‌دهد.مشتریانی که بیش از ۲ بار در ۱۰۰ مرسوله درخواست خسارت نمایند هیچگونه خسارتی حتی با رعایت شروط فوق پرداخت نخواهد شد. در صورت دست دوم بودن کالا، قیمت کالای نو مشابه پس از برآورد معادل 50% قیمت کالای نو تا سقف بیمه درخواست شده پرداخت میشود. در زمان درخواست غرامت برای مرسولات ثبت شده، می بایستی مشخصات کارت ملی متقاضی غرامت (تصویر کارت ملی)، نشانی و شماره حساب در بخش مشخصات متقاضی و فاکتور رسمی خرید کالا درج گردد. ثبت سفارش و دریافت کد رهگیری از سامانه پستکس به منزله ی تحویل مرسوله به شرکت پستی انتخاب شده نمی باشد و در صورت نداشتن روند ارسال برای هر کد رهگیری ، پستکس امکان پیگیری و پرداخت غرامت مرسوله را نداشته وهرگونه کلاهبرداری ازاین طریق ، مسئولیت و تعهدی را برای شرکت پستکس ایجاد نخواهد کرد. مسئولیت پاسخگویی به مراجع قضایی و انتظامی در خصوص کالا به عهده پرداخت کننده یا سفارش دهنده مرسوله پستی می باشد.

هشدار
مشتری گرامی صدور کد رهگیری به منزله ارسال کالا نمی باشد.